13 Μαρτίου 2012

Ανταπόκριση απο την τάξη

Καλησπέρα σε όλη την παρέα,
Εχω πολλές αναρτήσεις στα σκαριά και είπα να αρχίσω σιγά σιγά.....
Το θέμα μου σήμερα;;;Το σχολείο....Τι πρωτότυπο για μένα ε;;;;
Ξεκινάωωωω
Ένα «πρόβλημα» που συναντάει κανείς στη σχολική τάξη είναι πολλά χεράκια όρθια και φωνές «εγώωωωωωω κυριαααααααααααααα» , «κυρίαααααααα» . Όλοι θέλουν να απαντήσουν, όλοι θέλουν να κάνουν ανάγνωση ( στη γλώσσα κάνουμε όλοι κάθε μέρα) σε κάποιο μάθημα…Το ίδιο συμβαίνει και με το ποιος ια μοιράσει , μαζέψει τετράδια αλλά αυτό το έχουμε λύσει ήδη με τα καθήκοντα και τις ομάδες….

Είδα λοιπόν μια έξυπνη ιδέα στο ιστολόγιο της συναδέλφου Ιωάννας από την οποία έχω «κλέψει» πολλές ιδέες και φτιάξαμε το «Τυχερό Κουτί» …Κανένα παράπονο πλέον στην τάξη….
Παίρνουμε τα ξυλάκια που έχουν οι γιατροί ( δε ξέρω πως τα λένε) . Βάφουμε τη μισή πλευρά και στο υπόλοιπο κομμάτι γράφουμε τα ονόματα των παιδιών. Τα βάζουμε όλα μέσα σε ένα κουτάκι ( εμείς φτιάξαμε ένα από μια συσκευασία χυμού που είχαμε στην ανακύκλωση) και έτοιμο….
Τραβάω το ξυλάκι, διαβάζω το όνομα και μετά το βάζω από την άλλη πλευρά ( αυτή που δεν είναι χρωματισμένη) Έτσι δε θα τύχει ποτέ το ίδιο παιδί….

Ακόμα και για να κόβουμε το πόδι της Κυρά Σαρακοστής  από εκεί τραβάμε…και δεν παραπονιέται κανείς
To τυχερό μας κουτί 
                                           

Τα ξυλάκια/κλήροι

Κυρίααα γυρίστε το ανάποδα είπα μάθημα


Φατσούλες

Πάλι από τη συνάδελφο η ιδέα …Φατσούλα γιατί είμαστε ήσυχοι, συνεργάσιμοι , κάναμε μια άσκηση που ήταν προαιρετική, βρήκαμε κάτω ένα 5 λεπτο και το φέραμε στο γραφείο….Φατσούλες σε καθετί όμορφο κάνουν τα παιδιά…Τις δίνω και τις μαζεύω πίσω την ίδια μέρα και απλά έχουμε ένα μαθητή Φατσουλομετρητή και όποιο παιδί μαζέψει 10 ( όλοι μαζεύουν αργά ή γρήγορα) κερδίζει κάτι. Αυτό το κάτι μπορεί να είναι ένα έξτρα αυτοκόλλητο, ένα βραβείο ή απλά να κάτσει με όποιον θέλει για μια ώρα στα Εικαστικά. Επιβραβεύω και κάθε προσπάθεια παιδιών που έχουν δυσκολίες…Ακόμα και να γράψει σωστά μία λέξη για κάποια παιδιά είναι πρόοδος και έτσι και αυτό επιβραβεύεται. Προσπαθώ να μη τους περάσω κάποιον ανταγωνισμό «έχω πιο πολλές από σένα»  και ευτυχώς με διάφορους τρόπους το έχω καταφέρει. Πλέον δεν προσέχουν πότε θα φτάσουν στις 10…Αρκεί η χαρά του να την έχουν στο θρανίο τους για μια μέρα….


Φατσούλες χαμογελαστές για χαμογελαστά παιδιά 



Μερικές εικόνες από την τάξη μας


Κυκλοφορώ με ασφάλεια….

Σήματα Οδικής Κυκλοφορίας στην Τάξη μας.

Το πρόγραμμα αυτό κράτησε 2 μήνες….Μου άφησε όμως μια πικρή γεύση.
Λεπτομέρειες σε επόμενη ανάρτηση L




Σήματα Κ.Ο.Κ.


Μια άποψη της τάξης μας. Εχουν γεμίσει κι άλλο οι τοίχοι


Το χωριό της γραμματικής



Τέλος όπως κάθε χρόνο όλο και κάποια συνταγή θα κάνουμε….Φέτος κάναμε ξανά τρουφομπαλίτσες.
Χωρίσαμε αρμοδιότητες απο την προηγούμενη μέρα χρησιμοποιώντας το μαγικό κουτί. Φυσικά όλοι θα κάναμε κάτι και όλοι θα πλάθαμε στο τέλος...Απλά στα πρώτα στάδια της συνταγής ο καθένας είχε το ρόλο του. Τα υλικά τα έφεραν τα παιδιά...Οχι πως δεν μπορούσα να τα φέρω εγώ. Απλά θέλω να είναι υπεύθυνα....
Φτάσαμε λοιπόν στην μέρα που όλοι περίμεναν με χαρά.
Καθαρίσαμε θρανία, πλύναμε σχολαστικά τα χέρια μας, βάλαμε ποδιές ( όσοι έφεραν) και ......


Σπάμε μπισκότα.


Έχει και άλλα κυρίαααα;;;

Βούτυρο, κακάο , άχνη 

Και τα μπισκοτάκια

Κυρία δεν μπορούμε να το γλείψουμε;;;



Λίγη δύναμη ακόμα....



Ετοιμη η πρώτη ομάδα......

Ας ξεκινήσουμε και εμείς....

Κυρία θες μια αγκαλιά;;;;


Ετοιμο το πρώτο κουτί

Και οι πιατέλες μας


Καθαριότητα....

Έχουμε δουλειά ακόμα....



Αφού τελείωσε ένα όμορφο δίωρο γεμάτο γέλια , χαρούμενες φωνές, λερωμένα χεράκια κάτσαμε στο χαλί μας να συζητήσουμε….Ρωτάω λοιπόν τα παιδιά….
«Τι μάθαμε μέσα από όλα αυτά που κάναμε το προηγούμενο δίωρο;»
Και οι απαντήσεις ( σε κάποιες βοήθησα έμμεσα και εγώ)

Να συνεργαζόμαστε
Να βοηθάμε ο ένας τον άλλο
Να είμαστε υπεύθυνοι ( να φέρουμε τα υλικά που πρέπει , τη σωστή μέρα)
Πως όλοι μπορούμε να πετύχουμε κάτι…
Την προστακτική που κάναμε και στη γλώσσα
Τα κλάσματα ( ½ κούπα κακάο κτλ)
Τους δεκαδικούς γιατί πάνω κάποια προιόντα είχαν και τιμές ( κάναμε και πρόσθεση δεκαδικών για να δούμε πόσο μας στοίχισε)
Διαίρεση ( πόσα τρουφομπαλάκια θα πάρει ο καθένας μας)
Μάθαμε πως πριν μαγειρέψουμε καθαρίζουμε το χώρο και πλένουμε τα χέρια μας
Να διαβάζουμε τις ετικέτες ( πότε λήγει το βούτυρο;;;)
Ο,τι βάζουμε στη μέση το μαζεύουμε εμείς…

Μέσα σε 2 ώρες μέσα από μια απλή δραστηριότητα μάθαμε τόσα πολλά…
Και είμαι σίγουρη πως θα το θυμούνται…Όπως το θυμούνται και οι παλιοί μου μαθητές….και ακόμα όταν με συναντούν μου λένε «αχ θυμάστε κυρία τότε που….»






23 σχόλια:

  1. τι λες ρε κορίτσι; το κόλπο με τα ξυλάκια του γιατρού είναι ΑΠΙΘΑΝΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αχ Αννούλα, τέλεια! Μπράβο!
    Σε διαβάζω και χάιρομαι, γιατί εγώ φέτος... ασ'το καλύτερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίνα μου σε ευχαριστώ....
      Διάβασα την ανάρτηση σου και κατάλαβα πολλά...
      Υπομονή και εύχομαι του χρόνου να ναι όλα καλύτερα

      Διαγραφή
  3. Είδες τι ανακαλύπτει κανείς για να ησυχάσει λίγο;;;Και να μη νιώθει και κανείς αδικημένος;;;Ενα παιδί μου είχε μια φορά :
    -Κυρια αγαπάτε πιο πολύ την .... απο μένα;;;
    -Οχι ..Γιατί;;;
    -Να γιατι η ....εχει μοιράζει 4 φορές τετράδια ενώ εγώ 2 :(

    Α το άλλο που τους κάνω και ησυχάζουν είναι το παρακάτω.
    Λέω τη λέξη "σύννεφο" Ειναι το συνθηματικό μας...
    Αντί να λέω τα κλασσικά "ησυχία, σταματήστε κτλ" λέω σύννεφο και ως δια μαγείας ησυχάζουν

    Αν το παρακάνω έχουμε συννεφιά και αμα έρθει και η μπόρα μάλλον δε θα ζωγραφίσουμε σήμερα :)

    Ο,τι να ναι η δασκάλα ε;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι ιδέες σούπερ! Οι τρουφομπαλίτσες ακόμα πιο σούπερ!!!! Η συνταγή από το πακέτο των μπισκότων;
    Αννούλα μου γλυκιά σε προσκαλώ σε παιχνίδι γνωριμίας. Φιλιά.
    http://mammael.blogspot.com/2012/03/blog-post_14.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Eliza σε ευχαριστω πολύ!!!Η συνταγή είναι απο το σχολικό βιβλίο..και ειπαμε να το κανουμε πραξη :)


    Ερχομαι να δω ...Αχ εχω καιρό να παίξω σε παιχνίδι και χρωστάω και άλλο ένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. μπράβο!θαυμάζω τη δουλειά σου και τον τρόπο που σκέφτεσαι και εύχομαι καλή συνέχεια σε ό,τι κι αν κάνεις!
    Η ιδέα με τα ξυλάκια μου άρεσε πάρα πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεσποινάκι σε ευχαριστώ.Οταν δουλεύεις με μικρά παιδιά πρέπει συνέχεια να σκέφτεσαι νέους τρόπους να κρατάς ζωηρό το ενδιαφέρον.

      :)

      Φιλακιααα

      Α ιδεα με τα ξυλάκια οπως είδες κλεμμένη :)

      Διαγραφή
  7. :)))) Μια τροφαντή τρουφομπαλίτσα για τη λιχούδω, παρακαλώ! Άστην κάτω, εμένα εννοούσα!

    Μ' αρέσεις, στο 'χω ξαναπεί! ;) Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ελα ρε μου πήρες την τρουφομπαλίτσα απο το στόμα :)

    Αρέσω παιδί μου αρέσω , πως να το κάνουμε;;;
    Ειμαι πολύ γλυκιάααααααααααα

    Ειμαι και μετριόφρων ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αννούλα μου, χαίρομαι πάρα πολύ για τη συγκεκριμένη σου ανάρτηση! Καταλαβαίνεις το λόγο, ε? Οι ιδέες κυκλοφορούν και εξαπλώνονται... χεχεχε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ιωάννα μου καλησπέρα,

    Ε φυσικά και καταλαβαίνω!!!
    Σε ευχαριστώ πάρα πολύ ....
    Ξέρεις πως υπάρχουν συνάδελφοι που κρύβουν ακόμα και μια απλη ζωγραφιά μη τυχόν και τους πάρεις την ιδέα;;;
    Το χωριό της γραμματικής άρεσε πολύ και το έχει ήδη και μια άλλη τάξη
    Ετσι πρέπει, οι ιδεες να κυκλοφορούν, να εξαπλώνονται, να προσθέτεις σε αυτές τη δικιά σου πινελιά...
    Το καλοκαίρι τι θα έλεγες να πίναμε ένα καφεδάκι στην Αθήνα;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τι υπέροχη ανάρτηση...πάντα είναι συγκλονιστικό το να βλέπεις έναν εκπαιδευτικό να αγαπά και να κάνει με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα τη δουλειά του!! Μπράβο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαζι...ΚαPa καλημέρα...
      Η αγάπη είναι δεδομένη για μένα ....Οπότε για να κάνεις το μάθημα ενδιαφέρον και τα παιδιά χαμογελαστά ψάχνεις , βρίσκεις, αυτοσχεδιάζεις....
      Τελικά εμεις οι δάσκαλοι είμαστε και δάσκαλοι και γιατροί και ψυχολόγοι και ηθοποιοί ...σε κάποιες περιπτώσεις δυστυχώς και γονείς...

      Διαγραφή
  12. Υπεροχο post! Μπράβο, μπράβο, μπράβο! Μ'αρέσει πολύ να μαθαίνω καινούρια πράγματα για την οργάνωση της τάξης γιατί πιστεύω ότι σου λύνουν τα χεριά και συμβάλουν στην ηρεμία της τάξης. Ευχαριστούμε που τα μοιράζεσαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τζένη σε ευχαριστω πολύ!!!
      Τι να κανουμε ;;;Για να περάσει η ώρα ευχάριστα, δημιουργικά και χωρίς εντάσεις πρέπει συνεχώς να εφευρίσκουμε πράγματα....
      Και φυσικά να τα μοιραζόμαστε :)

      Διαγραφή
  13. Ωραία πράγματα! Το καλύτερο είναι να μαθαίνουν μέσα από τέτοιες δραστηριότητες, από πράγματα που αύριο-μεθαύριο θα κάνουν στην καθημερινότητά τους και θα τους χρειαστούν στη ζωή τους. Έτσι συνειδητοποιούν πως ό,τι μαθαίνουν δεν είναι άχαρα μαθήματα, αλλά ουσιαστικές γνώσεις που θα τους βοηθήσουν. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Kαλησπέρα Δανάη,

    Ειναι γνωστό πως ο,τι βιώνουμε το μαθαίνουμε και μας μένει....
    Χαιρομαι που χωρις καν να τους πω κατι καταλαβαν ολα οσα μαθαμε μεσα απο τις δραστηριοτητες αυτες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Παρά λίγο να χάσω το κέρασμα από αυτά τα όμορφα γλυκά!!!!!!
    Τυχερά είναι τα παιδάκια που σε έχουν, αλλά και εσύ που εισπράτεις τόση αγάπη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θαλασσένια μου πρόλαβες και εσύ τρουφάκι ε;;;
      Σε ευχαριστω πολύ....Είμαι , είμαι πολύ τυχερή :)

      Καλό ΣΚ :)

      Διαγραφή
  16. Μπραβο σου! Εισαι πολυ καλη δασκαλα και φαινεται οτι αγαπας πολυ αυτο που κανεις. Δεν το κανεις απο αγγαρεια. Σε ενδιαφερει πραγματικα. Αυτο ειναι πολυ καλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστω Ανησυχε ....
      Αμα αγαπας τη δουλεια που κανεις...όλα φαινονται όμορφα.

      Διαγραφή
  17. ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ MSN!!!
    http://anisixos.blogspot.com/2012/03/msn.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή