24 Οκτωβρίου 2017

Τρία πράγματα που θέλω να “μάθω“ στους μαθητές μου.

Η Αντωνία ξεκίνησε πριν λίγες μέρες ένα καινούριο παιχνίδι /πρόκληση.  Καιρό έχω να πάρω μέρος σε ένα τέτοιο "παιχνίδι", μη σας πω και χρόνια. Είπα λοιπόν αν ακολουθήσω. Δε ξέρω αν θα γράφω όντως μέρα παρά μέρα αλλά θα προσπαθήσω να γράφω δύο φορές την εβδομάδα.  Μαζί με το κείμενο θα αναρτώ και μια φωτογραφία . Τα θέματα που έχει θέσει η Αντωνία είναι τα εξής:

1. Δέκα πράγματα που με κανουν ευτυχισμένη 
2. Κάποιος που θαυμάζω 
3. Πέντε μέρη που θα ήθελα να επισκεφθώ για πρωτη φορά 
4. Πεντε μερη τα οποία θα ήθελαν να επισκεφθώ ξανά 
5. Κάτι που παλεύω να ξεπεράσω 
6. Δυο σοφές φράσεις (quotes) που με αγγίζουν 
7. Κάτι που με απασχολεί (πέρα από τα καθημερινά, οικογενειακά - προσωπικά) 
8. Τι θα γινόταν αν... 
9. Κάτι που μου λείπει και κάτι που δε θα βρω αλλού 
10. Ένα γράμμα σε κάποιον...
11. Τρία πράγματα που θέλω να “μάθω“ στα παιδιά μου
12. Πέντε πράγματα που μου αρέσουν στον εαυτό μου
13. Πέντε πράγματα για τα οποία νιώθω ευλογημένη 
14. Μια λέξη, που να αρχίζει από το γράμμα που αντιστοιχεί στην ώρα που θα ανοίξω τον blogger
15. Ένα όνειρο ή/και ένα παραμύθι 


 Δε θα ακολουθήσω ούτε εγώ τη σειρά. Θα ξεκινήσω με τρία πράγματα που θέλω να μάθω στους μαθητές μου. Παιδιά δικά μου δεν έχω. Έχω όμως τους μαθητές μου που όπως ξέρετε αποκαλώ παιδιά μου. 
Φυσικά μέσα στα τρία αυτά πράγματα δε θα δείτε ούτε την κλίση των ρημάτων, ούτε τα παραθετικά των επιθέτων. Άλλα μαθήματα είναι τα πιο σημαντικά χωρίς φυσικά να αφήνω στην άκρη το μαθησιακό κομμάτι. 

1. Μαθαίνω να λέω όχι.
Λέω όχι σε ό,τι μου προκαλεί πόνο. Λέω όχι σε ό,τι μου προκαλεί φόβο. Όχι σε καθετί που με κάνει να σκεφτώ πως "κάτι δεν πάει καλά".  Τους λέω συνεχώς πως έχουν δικαίωμα αλλά και υποχρέωση στον εαυτό τους να λένε ΟΧΙ. Ακόμα και αν είναι ένα άγγιγμα στα μαλλιά. Αν τους δυσαρεστεί πρέπει να πουν "σταμάτα να το κάνεις αυτό". Τώρα που είναι παιδιά αλλά και όταν θα είναι ενήλικες. 

2.  Κάποια μυστικά δεν πρέπει να μένουν μυστικά.

Κάποια μυστικά μας προκαλούν χαρά. Ένα δώρο που πήραμε κρυφά στη μαμά ή στον μπαμπά , ένα πάρτυ έκπληξη που ετοιμάζουμε σε κάποιο αγαπημένο μας πρόσωπο. 
Υπάρχουν όμως μυστικά που μας προκαλούν φόβο, ντροπή , πόνο. 
Όποιος μας αγαπάει δεν μας ζητάει να κρατήσουμε ένα μυστικό που μας πονάει. Ακόμα και αν είναι κάποιος μεγάλος ,κάποιος που αγαπάμε. Όποιος και αν είναι αυτός. Ποτέ ποτέ δεν πρέπει να κρατάμε μυστικό κάτι που μας πονάει, μας στεναχωρεί , μας κάνει να ντρεπόμαστε ή να φοβόμαστε. Αυτός που το ζητάει αυτό δεν μας αγαπάει πραγματικά.  Όσοι μας αγαπάνε δεν μας φοβίζουν, δεν μας απειλούν.Αν λοιπόν κάποια στιγμή στη ζωή μας συμβεί κάτι τέτοιο ακόμα και όταν θα είμαστε μεγάλοι δεν πρέπει ποτέ να φοβηθούμε να μιλήσουμε. Μιλάμε αμέσως γι αυτό σε κάποιον. Στους γονείς μας, στον νονό , στην δασκάλα μας. Πάντα κάποιος θα υπάρχει στην ζωή μας  για να μας βοηθήσει. Αντίστοιχα αν ένας φίλος μας , μας εμπιστευτεί ένα τέτοιο μυστικό πρέπει πάλι να ζητήσουμε βοήθεια. Δεν είμαστε καρφί αν αποκαλύψουμε το μυστικό του, αντίθετα θα τον βοηθήσουμε .


3.  Σέβομαι όλους τους συμμαθητές μου, όλους τους ανθρώπους. Τον συμμαθητή μας απο την Συρία, το αγόρι με τα πεταχτά αυτά, το κορίτσι με την μαντίλα και τα περιττά κιλά, το παιδί με τα γυαλιά  και τις φακίδες. Το συμμαθητή μας που δυσκολεύεται και έχει δίπλα του μέσα στην τάξη μια άλλη δασκάλα . Δεν κρίνω τους ανθρώπους με βάση την εμφάνιση, την καταγωγή ή τη θρησκεία τους. Όχι μόνο τους σέβομαι αλλά τους υπερασπίζομαι.  Ένας για όλους και όλοι για έναν. Όταν είμαστε ενωμένοι σαν γροθιά κανείς δεν μπορεί να μας εκφοβίσει. 
Δε μένουμε θεατές. Δε ξεχνάμε πως " το λάθος είναι λάθος ακόμα και αν το κάνουν όλοι , το σωστό είναι σωστό ακόμα και αν δεν το κάνει κανείς.




4 σχόλια:

  1. μπραβο Αννα μου!! Αξια η θεση σου στο μουσειο των καλυτερων δασκάλων!! πολλα πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε να έρθετε να με καμαρώσετε λοιπόν ή αλλιώς να πιούμε καφέ. Όπως έρχεσαι κράτα και κανένα τρίγωνο ε;

      Διαγραφή
  2. Μπράβο σου, Άννα! Συμφωνώ με την Ελπίδα, χεχε! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ κορίτσι!!!
      Άντε έλα και εσύ να θαυμάσεις το έκθεμα ή αλλιώς όπως είπα και στην Ελπίδα, κερνάω καφεδάκι!

      Διαγραφή