26 Απριλίου 2013

Αναπαραγωγικό σύστημα

Πρώτη μέρα που μπαίνω στην τάξη. Αφού συστηθούμε  μοιράζω στα παιδιά τα βιβλία τους. Τους λέω να γράψουν ονοματεπώνυμο και αν θέλουν να τα ξεφυλλίσουν, να δουν περιεχόμενο, να πάρουν μια πρώτη γεύση για το τι θα μάθουμε φέτος.
Μετά απο λίγο βλέπω γελάκια και πονηρά βλέμματα....Ένας μαθητής σηκώνει χεράκι και μου λέει 
"Κυρία θα κάνουμε την ενότητα με το Αναπαραγωγικό Σύστημα;

Τους απαντάω πως θα την κάνουμε...

Μα είναι στο τέλος κυρία, θα προλάβουμε ; ρωτάει ένα άλλο παιδί

Θα την κάνουμε μόλις τελειώσουμε τα υπόλοιπα για τον ανθρώπινο οργανισμό, πριν απο τους μαγνήτες δηλαδή άρα θα προλάβουμε

Χάρηκαν και μου είπαν πως τα προηγούμενα εκτάκια δεν είχαν κάνει αυτήν την ενότητα


Πέρναγε ο καιρός και πολύ συχνά τους έπιανα να γυρνάνε τις σελίδες , να πηγαίνουν εκεί στην τελευταία ενότητα και άλλοτε να γελάνε , άλλοτε να μιλάμε χαμηλόφωνα βλέποντας τις εικόνες

Αμέσως μόλις κάπως δεθήκαμε με τα παιδιά έκανα τις συναντήσεις με τα κορίτσια...Μιλήσαμε για την περίοδο, για το ταξίδι του ωαρίου, για υγιεινή  και προσπάθησα να λύσω κάθε τους απορία...


Τα αγόρια μας πήραν χαμπάρι κάποια στιγμή, έκαναν παραπονάκια και τους είπα πως όποια στιγμή θέλουν να πούμε κάποια πράγματα χωρίς τα κορίτσια θα γίνει...

Δε μου το ζήτησαν ποτέ

Πέρναγε ο καιρός , πέρναγαν οι ενότητες και μια εβδομάδα πριν την ενότητα της Αναπαραγωγής μου έλεγαν "κυρία σίγουρα θα το κάνουμε το μάθημα ε;;;"

Μου ζήτησαν κάποιες απορίες που είχαν να τις γράφανε στο κουτί με τις καταθέσεις μας γιατί ντρέπονται να ρωτήσουν. Τους εξήγησα πως δεν υπάρχει κάτι που πρέπει να κάνει να ντρεπόμαστε αλλά αν έτσι νιώθουν όμορφα και άνετα να το κάνουν και εγώ δε θα πω σε κανένα ποιος έκανε την ερώτηση.



Εβλεπα το κουτί να γεμίζει χαρτάκια και σκέφτηκα να μην προετοιμαστώ ανοίγοντας τα νωρίτερα...Τελικά η περιέργεια νίκησε και τα είδα δυο μέρες πριν μπούμε στην ενότητα


Εδώ να τονίσω πως η ενότητα είναι τελείως ξεκάρφωτη στο τέλος του βιβλίου. Ενώ νωρίτερα έχει το Αναπνευστικό Σύστημα , το Κυκλοφορικό, μετά σου πετάει κάτι Μαγνήτες, Φως , Οξέα , Βάσεις , Άλατα και μετά πάει στις μεταδοτικές ασθένειες και τέλος στην Αναπαραγωγή...Σαν να σου λέει "ε μωρέ μη την κάνεις" αφήστε που παίζει να μην προλάβεις να την κάνεις

Ετσι εγώ όπως έγραψα πιο πάνω είχα σκοπό να την κάνω μαζί με τις άλλες ενότητες. Είπα στα παιδιά πως όπως υπάρχει το κυκλοφορικό, πεπτικό, αναπνευστικό σύστημα έτσι υπάρχει και αυτό...απαραίτητο για την συνέχιση της ζωής.

Στο βιβλίο δασκάλου αφού τέλειωσα την ενότητα πρόσεξα σε μικρά γραμματάκια πως η ενότητα προτείνετε να μην διδαχτεί ...Ο άλλος συνάδελφος της Στ τάξης δεν είχε σκοπό να την κάνει πάντως και εμένα με έπιασε ένα άγχος μην έχει κάποιο θέμα κάποιος γονιός...Ευτυχώς όλα καλά , ίσα ίσα μου είπαν τα καλύτερα αρκετοί γονείς

Πρώτη μέρα λοιπόν κλέβοντας ιδέα συναδέλφου μπαίνω στην τάξη και τα ρωτάω...

Φαντάζομαι πως όλοι ξέρετε πως έρχονται τα μωρά στη ζωή ε;

Ναιιιιι, λένε όλα με μια φωνή.

Ανοίγω μια εικόνα και τους λέω " να λοιπόν ο τρόπος" και τους δείχνω 



Με κοιτάνε αρχικά σαστισμένα και μετά σκάνε στα γέλια...
Ο πάγος έσπασε...και άρχισε το μάθημα

Είδαμε τις εικόνες του βιβλίου, τα αναπαραγωγικά όργανα στον άντρα και την γυναίκα, τι κάνει το καθένα απο αυτά ....Κάποιες λέξεις είχαν θέμα ακόμα και να τις πούμε...
 "Ε κυρία το αυτό, ξέρετε τώρα ..." το άκουσα πολλές φορές

Στα επόμενα μαθήματα ανοίξαμε το κουτί...
Μερικές απορίες τους

Απο πότε μια κοπέλα μπορεί να μείνει έγκυος
Τα αγόρια απο πότε μπορούν να αφησουν έγκυο μια κοπέλα
Πότε πρέπει να κάνεις σεξ;
Τι είναι εκείνο το φάρμακο που βοηθάει το αγόρι να έχει στύση;
Γιατί κάνουν εκτρώσεις κάποιες κοπέλες; Τι μπορείς να πάθεις απο την έκτρωση; 
Πονάει;
Αν δεν θες να κάνεις σεξ θα σε παρατήσει το αγόρι σου;
Γιατί έχουμε περίοδο;
Τι είναι το αίμα που χάνουμε κάθε μήνα;
Πως μένεις έγκυος;
Υπάρχουν κάποια σπίτια που πάνε κάποιοι και κάνουν ξέρετε τι;
Πως τρώει το παιδί μέσα στη μαμά;
Τι παθαίνει το μωρό αν καπνίζει η μαμά ;
Τι είναι η παρένθετη μητρότητα;
Οταν έχεις περίοδο πρέπει να κάνεις μπάνιο;
Γιατί αλλάζει η φωνή μας;



Μιλήσαμε τόσο πολύ και δεν ήθελαν καν να βγουν διάλειμμα...Εννοείται πως δεν είχαμε να διαβάσουμε στην ενότητα αυτή...απλά συζητούσαμε και λύναμε απορίες

Τα παιδιά μου έλεγαν πως κάποιοι γονείς έχουν μιλήσει ήδη μαζί τους , άλλοι τους είπαν πως είναι μικρά ακόμα, άλλοι πως θα στα πει η δασκάλα σας....

Χάρηκα που μου ανοίχτηκαν...Χάρηκα που τους ξεμπέρδεψα κάποια πράγματα. Απο ερώτηση μαθητή μου κατάλαβα πως είχαν άλλη εικόνα για τις προφυλάξεις που πρέπει να παίρνει κάποιος. Μου λένε "Αν μια κοπέλα δεν μένει έγκυος επειδή πχ παίρνει χάπια δε μπορείς να κολλήσεις κάποια αρρώστια .  Και μάλιστα επέμεναν πάνω σε αυτό. "Μα αφού κυρία δεν έμεινε έγκυος πως θα πάθεις κάτι;;"
Δεν είχαν ξεκαθαρίσει μέσα τους πως άλλο προφυλάγομαι απο μια εγκυμοσύνη και άλλο προφυλάσσομαι απο μεταδιδόμενες ασθένειες...Δεν είχαν καταλάβει πως κάποιος που είναι φορέας κάποιας ασθένειες δε φαίνεται στο πρόσωπο του πως είναι άρρωστος, πως μπορεί να μη το ξέρει και ο ίδιος.

Πως πάντα πάντα όταν θα μεγαλώσουν και θα έχουν σχέσεις πρέπει να προσέχουν. Πάντα!
Κάποιοι θεωρούν πως κάνοντας αυτό το μάθημα είναι σαν να λες στα παιδιά "αντε κανε σεξ" Ω ναι το άκουσα και αυτό...
Θεωρώ σημαντικό να ξέρουν. Απο τους γονείς τους και απο τους δασκάλους τους. Δε θέλω να μάθουν απο ένα τυχαίο σάιτ στο διαδίκτυο ούτε απο τη ξαδέρφη του κολλητού τους.

Τους είπα με κάθε ειλικρίνεια πως είναι πολύ νωρίς  ( με ρώτησαν πότε είναι η κατάλληλη ηλικία)  Θα είναι νωρίς και στο γυμνάσιο ( είπα και για λύκειο εγώ ) Πως πρέπει να είναι σίγουροι...για το πότε και με ποιον , να το θέλουν πραγματικά , να νιώθουν άνετα και ποτέ μα ποτέ να μη το κάνουν επειδή κάποιος τους πίεσε ...ή τους απείλησε . Και όταν μετά απο χρόνια έρθει εκείνη η στιγμή πάντα με προφυλάξεις.

Στο κομμάτι σεξ δεν επεκτάθηκα πέρα απο το να απαντήσω στις ερωτήσεις προσέχοντας πάρα πολύ να μην πω τίποτα περισσότερο απο αυτό ακριβώς που ρωτούσαν και ήταν έτοιμα να το δεκτούν. 
Δεν έκαναν δύσκολες ερωτήσεις. Ηταν απορίες που είχα και εγώ και κανείς μεγάλος δε μου μίλησε τότε αλλά με περίμενα να πάρω την Σουπερ Κατερίνα κάθε μήνα...

Μιλήσαμε γενικότερα. Είπαμε πως κανείς δεν έχει δικαίωμα να μας αγγίζει αν δε θέλουμε πουθενά πάνω στο σώμα μας...Πως ακόμα και αν ένα χάδι στο μάγουλο μας ενοχλεί θα λέμε όχι και θα μιλάμε στους γονείς μας...
Γενικά θα μιλάμε στους γονείς μας για ό,τι μας απασχολεί ή και σε ένα μεγαλύτερο που εμπιστευόμαστε.


Ακόμα και σήμερα μέρες μετά πάνω στο πείραμα με τον ηλεκτρομαγνήτη με ρωτάνε, μου αφήνουν χαρτάκια...

Μπαίνουμε ολοταχώς εφηβεία...Έχουμε νεύρα, ξεσπάμε σε κλάματα, μισούμε τα αγόρια/κορίτσια, τσακωνόμαστε, βάζουμε ζελέ, ερωτευόμαστε...

Και είναι όμορφος ο έρωτας όπως τον βιώνουν τα μικράκια...



14 σχόλια:

  1. Έρωτας στα σπάργανα.. :)
    Δύσκολη ενότητα αλήθεια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δύσκολη ναι !Η καλή σχέση που έχω όμως με τα παιδιά την έκανε ένα απο τα καλύτερα μαθήματα που έχω κάνει

      Διαγραφή
  2. Τι όμορφη ανάρτηση! Μπράβο βρε Άννα κάνεις πολύ καλή δουλειά, συγχαρητήρια.
    Χάρηκα πολύ που σε γνώρισα επιτέλους απο κοντά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Γεωργία!!!
      Και εγώ χάρηκα πολύ!
      Χρόνια πολλά προκαταβολικά και για αύριο
      Φιλια

      Διαγραφή
  3. Πφ! Το βιβλίο του δασκάλου έγραφε με μικρά γράμματα να μην το διδάσκουμε... Θα σταθώ σε αυτό, με πίκρα. Και θα αφήσω μια καλημέρα από την μακρινή Αυστραλία.

    Ευτυχώς δεν χρειάζεται να την διδάξω αυτή την ενότητα, μιας και που δεν παίρνουμε πλέον βιβλία από το υπουργείο εδώ στο εξωτερικό.. Θα είχα άγχος και αμηχανία, όμως πιστεύω πως πρέπει να ξέρουν, να είναι ενήμεροι για να μπορούν να προφυλαχθούν.

    Καλή συνέχεια! Είχα χάσει τον σύνδεσμο για την σελίδα σου, χαίρομαι πάρα πολύ που σε πέτυχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τόσο καλά εκεί τα πράγματα; Δεν παίρνετε βιβλία;
      Τι να πεις...
      Και εγώ σε είχα χάσει και ευτυχώς σε ξαναβρήκα και απο τότε σε ειχα βάλει στα αγαπημένα.
      Χριστός Ανέστη , χρόνια πολλά απο την πατρίδα

      Διαγραφή
    2. Αισθάνομαι πως εμείς στα σχολεία της ομογένειας είμαστε τα "πεταγμένα παιδιά". Αλλά δεν ανησυχώ επειδή αρκετά σχολεία έχουν καλούς δασκάλους και βγάζουμε δικό μας υλικό.

      Καλή Πατρίδα :)

      Διαγραφή
    3. Εκεί ποντάρουν πάντα. Στο φιλότιμο του δασκάλου!
      Και χωρίς βιβλία, χωρίς υλικό , εκείνος θα δουλέψει

      Διαγραφή
  4. Και του χρόνου Άννα, να διδάξεις το ίδιο κεφάλαιο σε κανούρια παιδάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Αγγελική!!!
      Λες να έχω πάλι στ; Εκεί που δε την ήθελα τώρα τη λατρεύω!
      Αλλα η μεγάλη αδυναμία είναι τα πρωτάκια

      Διαγραφή
  5. Αχ Άννα! Ξύνεις πληγές! Εγώ έμαθα όλα αυτά που περιγράφεις από την καθηγήτρια των Μαθηματικών μου στο Γυμνάσιο, θηλέων τότε, που μας ζωγράφισε στον πίνακα την μήτρα και μας εξήγησε τι γίνεται και πως και απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις μας, όπως έκανες κι εσύ! Μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και πάλι καλά να λες..Εμάς δε μας μίλησε κανείς. Ούτε η μαμά μου. Τα έμαθα απο περιοδικά και απο τις φίλες!
      Δεν είχαμε και ίντερνετ τότε

      Διαγραφή
  6. Εχω ενα γιό στην Στ και μια κόρη στην Ε!

    Εχουμε μιλήσει για το θέμα και τους υπενθυμίζω κάποιες φορές ότι δεν πρέπει να διστάσουν να με ρωτήσουν για οτιδήποτε χωρίς ντροπές. Η κόρη έχει επανέλθει μια φορά ο γιός προτιμά τον μπαμπά.
    Ομως, διάβασα την ανάρτηση σου και βούρκωσα!
    Μακάρι να υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί που "παρακάμπτουν" τις συστάσεις του υπουργείου...

    Συνέχισε έτσι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Kαλημέρα,

    Σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου...Ξέρεις τι άγχος είχα μην έχει θέμα κάποιος γονιός;
    Καλά κάνεις και μιλάς στα παιδιά σου..Πόσα παιδιά τα μαθαίνουν απο ένα φίλο ή απο το διαδίκτυο και πολλές φορές με λάθος τρόπο. Προχθές ακόμα ήρθε ένα μικρό και μου λέει "μα καλά κυρία άμα η κοπέλα είναι φίλη σου πολλά χρόνια πάλι πρέπει να βάζεις προφυλακτικό ;Αφού την ξέρεις απο νηπιαγωγείο. Δε ρωτάω για μένα, για ξάδερφο μου που πάει 3η γυμνασίου και μου λέει πως αρρωσταίνουν μόνο οι γκέυ"

    :)

    Θα συνεχίσω λοιπόν , ακόμα και ένα παιδί να φυλάγεται επειδή το άκουσε κάποτε απο μένα αρκεί ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή